niedziela, 16 listopada 2008

Paul Mas - Clos des Mures

Dziś będzie znów o Francji, ja po prostu bardzo cenię wina francuskie za ich zróżnicowany i oryginalny smak, każdy region to inne wino, legenda , tradycja.

Winnica Château Paul Mas znajduje się na zboczach doliny z Aude w Langwedocji w południowej Francji.

Już sama butelka bardzo zachęca i nie chodzi o etykietę a ciężar i masywność, w takiej butelce musi być solidne wino. Château Paul Mas "Clos des Mûres" to wino ciężkie, gęste, dymne.

Wino powstało głównie ze szczepów Syrah- 83%, a także z Grenache-12% i Mourvedre-5%. wino można pić teraz choć podobno swoje optimum osiągnie w przeciągu 2-5 lat.

Ja nie czekałem i wypiłem je dziś i nie żałuję, bardzo skoncentrowane, długie i eleganckie.

Intensywny ciemny kolor, mocny owocowy charakter z lekkimi taninami, krwiste z nutką wanilii. Zdecydowanie zyskuje z czasem, butelkę warto otworzyć wcześniej by mogło się dotlenić, wtedy to poznamy wszystkie walory tego wina.

Wino raczej do jedzenia, przynajmniej z jakimś fajnym serem.
Idealne wino na romantyczną kolację.

Duży, bardzo duży plus dla twórców tego trunku.
Wino dostałem ale cena to 69 PLN.

Brak komentarzy: