czwartek, 30 października 2008

Ciekawostka z Rioja



Wczoraj piłem wino z najsłynniejszej niegdyś apelacji w Hiszpanii, RIOJA.

W zachodniej części tej apelacji w Rioja Alta, znajduje się winnica La Emperatriz, która nazwę podobno zawdzięcza właścicielce Marii Eugenii de Montijo, żony Napoleona III.


Miałem okazje spróbować kilku win z tej winnicy ale największe wrażenie zrobiła na mnie Crianza.


Kupaż szczepów - Tempranillo 90 %, Garnacha 5 %, Mazuelo 2,5 %, Viura 2,5 %, wszystkie starzone w dębie przez 14 miesięcy plus rok w butelce dały wino solidne, gładkie o głębokim rubinowym kolorze.
Na początku wyrazisty zapach owoców i beczki, dalej było bardzo oryginalnie,
tym oryginalnym smakiem były zioła, a szczególnie aromaty pieprzu.
Jak by tego było mało doszukałem się również smaku kminku którego bardzo nie lubię,
może dlatego jako jedyny go czułem.


Wino oprócz oryginalnych dodatków (ziół), miało w sobie aromaty owoców, kawy z mlekiem i nawet skórki pomarańczowej.

Mimo tego kminku wino uważam za dobre i ciekawe, dla kogoś kto szuka nowych wyzwań.



Wczoraj odkryłem nową Rioje za 49 PLN, którą bardzo polecam.

Brak komentarzy: